woensdag 20 maart 2013

De vierde dag New York

We hebben er nog eens een overigens HEERLIJK nachtje over geslapen en besloten om vandaag toch nog eens naar Macy te gaan. Het nachtje was kort, om kwart voor zes was ik klaarwakker en om gepieker te voorkomen lekker eruit gegaan. RJ was ook al vroeg aan het werk. Heerlijk in de woonkamer. Hij moest al rond half acht de deur uit, ik ben altijd zo trots als ik hem in zijn mooie pak weg zie gaan.....



Ruud en ik hebben rustig aan gedaan en lekker op ons gemak ontbeten; jaja, bakje aardbeitjes mee naar de kamer en in de koelkast gezet, verrassing voor RJ, maar ja.....stond er op facebook dat hij als toetje Godiva aardbeitjes had gekregen. Daar kan moeders niet tegenop he. De pakjes die Leonie besteld had, waren er nog niet allemaal, dus met een Engels mailtje van haar op de iPad op naar de concierge. Maar het was er echt niet, het was met de truck onderweg begrepen we. Nou zoveel ruimte hebben we nou ook weer niet over, haha. Even afwachten tot het rode lampje brandt bij de telefoon, dan is het er. OK, doen we.


Rond half elf zijn we weer op pad gegaan, lichte regen, maar we klagen niet, veel te leuk hier. Stukje over de 6th Ave en stukje over de 5th Ave gelopen en ja hoor.....daar was de Macy's. Ik was er klaar voor. Met de plattegrond in de aanslag die we nu goed bekeken hadden, zou ons NIETS meer gebeuren. Eigenlijk is het heel simpel..... dachten we, maar pfffft de ene lift gaat alleen naar bg, 1 en 2; andere gaat weer alleen naar 8 en 9. Er zijn op twee plekken roltrappen, de nieuwe en de hele oude houten. Ook de liften zijn of heel nieuw of heeeeel oud, met zelfs vroeger mechanisme er nog in. Snappen jullie het nog ? En er zijn dus twee gebouwen... de Broadway Building en de 7th Ave Building. Nou, we bleven in het ene gebouw en zijn zo bezig geweest met waar we in en uit of op en af gingen, dat we veilig buiten kwamen, maar geen truitje gekocht hebben. Haha, wel even om uit te lachen lekker bij de Starbucks een chocolade melk en een ijsje bij de Mac genomen. Dus Macy's heeft toch nog iets aan ons verdiend.


Het was helemaal niet koud, maar die regen maakt het ongezellig, dus we waren 13:15 in de suite, ik lekker op mijn bankje voor het raam, wachten op RJ en uitrusten voor de middageditie. Met prachtige uitzicht he, lekker op bankje zitten genieten. Pas om drie uur zijn we weggegaan. Wij nog even Facetimen met jongste kleindochter en goed uitgerust en....MET ZONNEBRIL op weg, want de zon kwam door. Op weg, gelijk nog keer voor de pakjes naar de concierge, die worden er ook moedeloos van, maar..... pakje is er, maar ...... UPS heeft zoveel pakjes gestuurd dat ze nog niet zijn uitgepakt en verdeeld, wordt op kamer bezorgd. Ok we wachten....



Buiten eindelijk even op de rode trap gezeten en daar was RJ ook ! De rode trap waar we steeds op uitkijken en mensen op zien staan en zitten, wilde ik dus ook. Komen we langs boekingskantoortje voor musicals .... Tralalala, Ruud toch overstag dat we samen naar musical Annie gaan. RJ houdt er niet van, dus spreekt even later weer met iemand af. Allemaal blij.




Heerlijk over de 5th Ave gelopen, nu helemaal door naar Central Park en de zeven zonnen waren er hoor, strakblauwe lucht. Zagen nog mooi bord op raam. Even kaarsje opgestoken in de St Patrick s Cathedral. Bij Donald Trump op 1e verdieping bij Starbucks warme chocolademelk gedronken. Ja, VJ en L, van jullie cadeaubon van Starbucks.



 
We zijn veel dure zaken in geweest en ja hoor.... RJ heeft zijn langgekoesterde wens gekregen.
En afgesloten met wandelingetje door het park. Prachtig weer, zelfs eekhoorntje gezien.









Toen rap in een taxi naar STEAKhous Sparks; heerlijk gegeten, echt super steak, maar erg weinig tijd want we moesten om zeven uur bij de musical zijn. De taxi die we snel namen bleek dat te weten, scheurde over de weg en toeterde dat het een lust was, maar......twee min voor zeven waren we er hoor, in het Palace Theater op Broadway. Een theater dat al 100jaar bestaat en prachtig is van binnen, veel goud wat er blinkt. Genoten hebben we, en.... pakje niet op de kamer, dus maar weer naar concierge. Ja, het is er .... Ooo en ? Het komt naar uw kamer, nou het is nu half uur later en nog steeds GEEN PAKJE... We blijven moed houden....







Morgenochtend hebben we auto gehuurd voor de laatste dag, hebben we ook geen taxi nodig om naar vliegveld te gaan. Maar eerst nog lekker laatste nachtje in de suite. RJ mailde dat hij er binnen uur zou zijn, zal ik hem nog even vragen naar concierge te gaan ??? Haha

RJH: goede dag weer op kantoor gehad, alles prima geregeld, goede afspraken gemaakt en goed weer met iedereen bij te praten. Ongelooflijk door mijn ouders verwend bij Louis Vuitton (zelf zou ik er nog wel weer een paar jaar over getwijfeld hebben) en super gegeten bij Sparks Steakhouse, mijn favoriet op Manhattan. Toen mijn ouders afgezet bij de musical en de metro genomen naar Robin en Jackie, waar ik afgelopen zondagavond in het hotel mee had afgesproken; nogmaals, 20 jaar niet gezien, en was zo gezellig weer. Zij wonen sind een aantal weken in de Upper East en wisten daar een gezellig wijnbarretje. Met wijntje en kaasplankje daar een tijd gezellig zitten kletsen. Toen nog even uitgenodigd voor afzakkertje in hun appartement, waar ik wel erg benieuwd naar was om even te zien. En rond 23:15 de taxi ingestapt zodat ik rond 23:30 weer bij het hotel was.

7 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een heerlijke dag weer, leuk om het allemaal te lezen. ^^

Anita zei

Wat een fantastische dag Agnes, en wat een verwennerij allemaal.
New York is een geweldige stad, leuk dat jullie het zo kunnen beleven.
Ook leuk dat je mijn blog gevonden hebt, bedankt voor je reactie.
Geniet ervan.

Cindy zei

Leuke dag weer! En je schrijft zo leuk Agnes. Ben toch wel erg benieuwd wat er nu in dat LV tasje zit, 3 keer de foto's doorgescrold, kijk ik er nu overheen?

Saskia zei

Ja daar heb je het toch inderdaad vaak over gehad RJ, wat heerlijk om het dan cadeau te krijgen van je ouders!! Volgens mij ligt het voor je op tafel in het restaurant maar wat het nou is kan ik ook niet opmaken..... En Annie, leuk hoor. Leuke foto ook van Ruud aan de tafel, hij straalt gewoon.
Have Fun!!

derrobbie zei

Weer een mooie dag hebben jullie gehad. Wij zijn benieuwd wat er in dat tasje van LV zat :-). Prachtige foto`s hebben jullie gemaakt. Lekker genieten daar nog.

Groetjes Robert en Angelique

Karla zei

Wat een heerlijk vrolijk verslag!!

Aggie zei

Hallo lieve mensen, heb nu pas jullie blog van NY ontdekt, gelijk alles gelezen en oooo wat hebben jullie het weer heerlijk!!
En wat verwennen jullie die RJ toch, is het een portemonnaie?? Is het die blauwe op de foto? Nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig hoor!!
Helaas moeten jullie alweer naar huis, maar wat een mooie herinneringen weer, die zitten in the pocket!!

Liefs van Aggie